Jak docílit pevné pleti – Face jóga

22.03.2021


Co kdybychom vám řekli, že na to, abyste měla krásnou a pevnou pleť nemusíte používat drahé krémy ani chodit na botox? 

Ve skutečnosti vám stačí jen pár minut denně ve vaší koupelně nebo třeba v autě a dokonale pevnou pleť můžete mít za pár týdnů i vy!


Stejně jako dokážeme tvarovat a posilovat svaly našeho těla, dokážeme stejně tak posílit i svaly obličejové. Metoda face jógy se skládá z cvičení obličeje, akupresurní masáže a relaxace, které dohromady zlepšují kolagenový elastin a zvyšují prokrvení tváře. Posilujeme takto konkrétně svaly ve tváři a pokožka se tak časem stane pevnější, je rozjasněná a vypadá mladší. A mít pevnou pokožku bez vrásek je sen každé z nás.

 Věda jako důkaz

Pokud stále váháte nad účinky face jógy, máme pro vás výsledky studie, která probíhala v letech 2013-2015. Výzkumu se účastnily ženy ve věku 40-65 let a trval 20 týdnů. Ženy obdržely instruktáž 32 cvičení, které měly praktikovat. Po úvodních školeních s instruktorem se denně věnovaly 30minutovému cvičení po dobu osmi týdnů. Během zbylých dvanácti týdnů cvičení praktikovaly už jen 3-4krát týdně. A výsledek? Odhad průměrného věku účastníků se z počátečních 50,8 let snížil na 48,1 let po 20 týdnech. Ženy se cítily lépe a jejich tvář byla skutečně pevnější. A to už za zkoušku stojí, ne?

Jak cvičit?

Cviky samotné face jógy mohou někdy vypadat až komicky a proto vám doporučujeme cvičit v soukromí nebo aspoň na místech, kde vás nikdo neuvidí. Níže naleznete několik krátkých cvičení, které vám pomohou na cestě za dokonalou pletí. Cvičení doporučujeme vykonávat před zrcadlem.

1. Dvojité V

Redukuje: pokleslá víčka, kruhy pod očima, vrásky kolem očí

Jak na to: Oba prostředníčky umístěte na kořen vašeho nosu (nebo obočí) a ukazováčky umístěte na vnější linii oka. Snažte se zafixovat si okolí oka, pohledem směřujte vzhůru a snažte se oči přimhouřit. Vyvíjejte mírný tlak. Opakujte v tempu přimhouřit - uvolnit - přimhouřit -uvolnit aspoň desetkrát.

2. Velké zívnutí

Redukuje: dvojitou bradu a tvaruje lícní kosti

Jak na to: Se zavřenými ústy předstírejte, že v nich máte velké sousto. Následně ústa otevřete co nejvíce doširoka a jazyk držte na spodních zubech. Vydržte v této póze 10 sekund a následně opakujte alespoň 7krát. Pokud se při cviku mračíte, položte si ruce na čelo a pokračujte.

3. Bublina

Pomáhá s: málo pevnými a propadlými tvářemi

Jak na to: Mějte zavřená ústa a tváře naplňte vzduchem. Vzduchovou bublinu potom v ústech přesouvejte doprava, doleva, nahoru a dolů. V každé bublině vydržte alespoň 5 sekund.

4. Vykulené oči

Pomáhá s: povadlými víčky

Jak na to: Otevřete oči co nejvíce doširoka a poté uvolněte. Pokud se vám při vykulení očí krabatí čelo, položte si na něj ruku a cvičení opakujte. Při vykulení očí se nadechněte a při uvolnění zase vydechněte.

5. Boční záklony

Pomáhá s: dvojitou bradou

Jak na to: Položte si ruce na hrudník, vypněte prsa a dýchejte plynule nosem. Následně hlavu otočte mírně doleva a nahoru. Měli byste začít cítit mírné pnutí v pravé části krku. Pokud chcete ještě větší efekt, našpulte rty směrem doleva a pocítíte ještě intenzivnější pnutí. Následně hlavu vraťte do středu a cvičení opakujte na pravou stranu.